Praha 3. prosince 2021 - Sdružení železničních nákladních dopravců (ŽESNAD.CZ) varuje před hrozbou zatížení jediného železničního nákladního průtahu v Praze novými linkami osobní dopravy, které chce zavést současné vedení Prahy. Reálně tak hrozí, že bude problém, jak se zásobováním Prahy po kolejích, tak především s tranzitem, a do hlavního města a jeho okolí tak bude proudit více nákladní dopravy po silnici.
Zastavení provozu pro nákladní železniční dopravu přes hraniční přechod Děčín – Bad Schandau, kvůli vlivu extrémního počasí v minulém víkend ukázalo, že pro Českou republiku a její průmysl by měla být priorita rychlého postavení alternativní dvoukolejné elektrifikované tratě do Německa.
Poslaneckou sněmovnou dnes prošel pozměňovací návrh poslance Martina Kolovratníka (ANO), ve kterém byla kolejová doprava v elektrické trakci vyjmuta z povinnosti odvádět poplatek za OZE. Jedná se o velký úspěch ŽESNAD.CZ a vítězství celé kolejové dopravy, včetně MHD. Bezemisní dopravní prostředek tak nebude zatížen diskriminujícím poplatkem. Dopravci tak ušetří až 900 milionů korun ročně.
Ve Špindlerově Mlýně se v minulém týdnu uskutečnila již třetí konference nákladních železničních dopravců ŽESNAD.CZ. Na konferenci, která byla záměrně projektována více za účelem diskuze mezi účastníky a méně pro prezentace, nikdo neskrýval problémy a rizika, která všechny zúčastněné čekají. Panelové diskuze se účastnili i ředitelé významných institucí.
I přes nevoli současného krajského zastupitelstva, části stávajícího vedení SŽDC a přes snahu Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ, nebude do budoucna zachována stávající železniční trať v úseku Plzeň-Doubravka – Chrást. Rozhodlo tak předchozí vedení kraje. Poslední možnost změny osudu tratě byla v roce 2013. Železniční nákladní doprava tak přijde o část své kapacity. Na místě současné trati vznikne cyklostezka.
Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ v souvislosti s dnešním zasedáním Řídícího výboru Železničního uzlu Brno upozorňuje na nutnost zachování dostatečné kapacity a propustnosti tratí. Při jakékoliv přestavbě uzlu je klíčové udržet tuto kapacitu pro celou brněnskou aglomeraci s ohledem na její budoucnost.
Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ vzniklo za účelem zvýšení konkurenceschopnosti českých železničních dopravců jiným formám nákladní dopravy a nastavení lepších podmínek podnikání na české železnici.
Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ nesouhlasí se zvolením varianty 4e rekonstrukce železniční tratě směrem ke státním hranicím s Německem, na kterou v nedávné době vyhlásila SŽDC výběrové řízení pro zhotovení přípravné dokumentace včetně dokumentů pro posudek EIA.
Praha 20. května 2016 - Včerejším dnem bylo založeno profesní Sdružení železničních nákladních dopravců České republiky (ŽESNAD). Sdružení si klade za cíl pomoc při rozvoji železniční dopravy v České republice.
Praha - 29. března 2016 bylo v pražské Uhříněvsi dohodnuto založení otevřené asociace s pracovním názvem ŽESNAD. V sídle společnosti Metrans se na tom shodli zástupci všech významných nákladních železničních dopravců, operujících na síti SŽDC (Správa železniční dopravní cesty) v České republice.